Grab Malaysia kembali mengaktifkan semula akaun salah seorang penghantar makanannya yang disekat akibat kes menegur dua warga Singapura di sebuah stesen minyak di Johor.

Tindakan itu dibuat sebelum ini untuk pihaknya membuat siasatan untuk mengetahui isu sebenar yang berlaku.
“Kami menerima pelbagai maklum balas yang bercanggah sebelum pasukan kami melakukan siasatan.
“Kami gembira untuk mengatakan bahawa syarikat telah mengaktifkan semula akaun penghantar makanan tersebut dan mengucapkan terima kasih atas sokongan anda kepadanya,” ujarnya.
Isu ini berlarutan dan mendapat perhatian warganet apabila penghantar makanan itu berkongsi perkembangan di TikTok dan memberitahu bahawa akaun Grab miliknya telah digantung sejak Rabu.
Dia berasa kecewa apabila dikenakan tindakan itu dan telah menyebabkan dia tidak dapat menerima tempahan dan berasa ditindas walaupun tidak membuat apa-apa kesalahan.
Selepas kejadian, individu berkenaan gembira dan mengesahkan akaunnya telah diaktifkan kembali.
“Grab admin telah pun menjalankan siasatan dan mendapati bahawa saya tidak bersalah. Akaun saya telah diaktifkan semula,” jelasnya.
Sumber: Sinar Harian
Filled Under :
*Kami mempunyai hak untuk memadamkan komen yang menyentuh sensitiviti/tidak bersesuaian.